Probleme de informatică
  Clasa a IX-a
1. Elementele de bază ale limbajului C++ (instructiunile limbajului) (46)
2. Subprograme predefinite (1)
3. Tablouri (145)
4. Fişiere text (2)
5. Algoritmi elementari (104)
6. Probleme diverse (12)
  Clasa a X-a
1. Subprograme definite de utilizator (87)
2. Şiruri de caractere (42)
3. Înregistrări (26)
4. Recursivitate (57)
5. Combinatorica (0)
6. Alocarea dinamică a memoriei (2)
7. Liste înlănţuite (25)
8. Algoritmul lui Lee (1)
  Clasa a XI-a

1. Metoda "Divide et impera" (12)
2. Metoda Backtracking (85)
3. Metoda Greedy (6)
4. Programare dinamică (18)
5. Grafuri neorientate (37)
6. Grafuri orientate (38)
7. Arbori (33)

  Clasa a XII-a
1. Elemente de baza C# (32)
2. POO in C# (13)
3. C# - Windows Form Application (24)
4. Admitere UBB (12)

   Home » Subprograme Bacalaureat 2016   |   Variante bacalaureat 2009   |   Atestat  |   Olimpiada       
Noutăţi
Subiecte admitere la Facultatea de informatica UBB Cluj-Napoca
Subiecte bacalaureat 2010-2017
Bacalaureat 2017 - competenţe digitale
C# - Windows Form Application - exemple
Modele de proiecte de atestat
Bacalaureat 2017
Subiecte si rezolvări 2010-2017
Rezolvari variante bacalaureat 2009
Competenţe digitale
Examen atestat
Rezumat documentatie
Teme proiect
php.doc
css.doc
exemple_php_si_css.rar
Modele de proiecte de atestat
Subiecte atestat 2014 CNLR
Olimpiada
Clasele V-VI
Clasele VII-VIII
Clasa a IX-a
Clasa a X-a
Clasele XI-XII
Noţiuni teoretice
Metode de sortare
Metoda backtracking


Se considera definite urmatoarele subprograme:
s1, cu doi parametri: a, b doua numere intregi cu cel mult 4 cifre fiecare. Subprogramul interschimba valorile a doua variabile transmise prin intermediul parametrilor a si b.
s2, cu trei parametri: a, un tablou unidimensional cu cel mult 100 de elemente numere intregi cu cel mult 4 cifre fiecare, p si q, numere naturale intre 1 si 100. Subprogramul cauta primul element divizibil cu 5 in secventa a[p], a[p+1], ..., a[q], si returneaza pozitia acestuia, daca exista un astfel de element, sau valoarea -1 īn caz contrar.
a) Scrieti definitia completa a subprogramului s1.
b) Scrieti definitia completa a subprogramului s2.
c) Scrieti programul C/C++ care citeste de la tastatura o valoare naturala n (intre 1 si 99) si apoi un tablou unidimensional a, cu n elemente, numere intregi cu cel mult 4 cifre fiecare. Programul determina, folosind apeluri utile ale subprogramului s2, primul element divizibil cu 5 (daca exista) si ultimul element divizibil cu 5 (daca exista) al tabloului a, interschimba valorile elementelor gasite, folosind apelul subprogramului s1, si apoi scrie elementele tabloului a astfel transformat, separate prin cate un spatiu.
Exemplu: pentru n=7 si tabloul a=(6,10,4,15,2,5,8), programul va scrie 6 5 4 15 2 10 8


#include<iostream>
using namespace std;
void s1(int &a, int &b)
{
	int aux=a;
	a=b;
	b=aux;
}
int s2(int a[100], int n, int p, int q)
{
	int i;
	i=p;
	while(i<=q && a[i]%5!=0) i++;
	if(i==q+1) return -1;
	else return i;
}

int main()
{
	int a[100],n,i,j;
	cin>>n;
	for(i=1;i<=n;i++) cin>>a[i];
	i=s2(a,n,1,n);
	j=n;
	while(s2(a,n,j,n)==-1) j--;
	s1(a[i],a[j]);
	for(i=1;i<=n;i++) cout<<a[i]<<" ";
}


  Clasa a IX-a
1. Elementele de bază ale limbajului C++ (instructiunile limbajului) (46)
2. Subprograme predefinite (1)
3. Tablouri (145)
4. Fişiere text (2)
5. Algoritmi elementari (104)
6. Probleme diverse (12)
  Clasa a X-a
1. Subprograme definite de utilizator (87)
2. Şiruri de caractere (42)
3. Înregistrări (26)
4. Recursivitate (57)
5. Combinatorica (0)
6. Alocarea dinamică a memoriei (2)
7. Liste înlănţuite (25)
8. Algoritmul lui Lee (1)
  Clasa a XI-a

1. Metoda "Divide et impera" (12)
2. Metoda Backtracking (85)
3. Metoda Greedy (6)
4. Programare dinamică (18)
5. Grafuri neorientate (37)
6. Grafuri orientate (38)
7. Arbori (33)

  Clasa a XII-a
1. Elemente de baza C# (32)
2. POO in C# (13)
3. C# - Windows Form Application (24)
4. Admitere UBB (12)

Calculatoare si accesorii second hand
Copyright © 2009-2017 Muresan Vasile Ciprian - mcip.ro