Probleme de informatică
  Clasa a IX-a
1. Elementele de bază ale limbajului C++ (instructiunile limbajului) (46)
2. Subprograme predefinite (1)
3. Tablouri (145)
4. Fişiere text (2)
5. Algoritmi elementari (104)
6. Probleme diverse (12)
  Clasa a X-a
1. Subprograme definite de utilizator (87)
2. Şiruri de caractere (42)
3. Înregistrări (26)
4. Recursivitate (57)
5. Combinatorica (0)
6. Alocarea dinamică a memoriei (2)
7. Liste înlănţuite (25)
8. Algoritmul lui Lee (1)
  Clasa a XI-a

1. Metoda "Divide et impera" (12)
2. Metoda Backtracking (85)
3. Metoda Greedy (6)
4. Programare dinamică (18)
5. Grafuri neorientate (37)
6. Grafuri orientate (38)
7. Arbori (33)

  Clasa a XII-a
1. Elemente de baza C# (32)
2. POO in C# (13)
3. C# - Windows Form Application (24)
4. Admitere UBB (12)

   Home Subprograme Bacalaureat 2016   |   Variante bacalaureat 2009   |   Atestat  |   Olimpiada       
Noutăţi
Subiecte admitere la Facultatea de informatica UBB Cluj-Napoca
Subiecte bacalaureat 2010-2017
Bacalaureat 2017 - competenţe digitale
C# - Windows Form Application - exemple
Modele de proiecte de atestat
Bacalaureat 2017
Subiecte si rezolvări 2010-2017
Rezolvari variante bacalaureat 2009
Competenţe digitale
Examen atestat
Rezumat documentatie
Teme proiect
php.doc
css.doc
exemple_php_si_css.rar
Modele de proiecte de atestat
Subiecte atestat 2014 CNLR
Olimpiada
Clasele V-VI
Clasele VII-VIII
Clasa a IX-a
Clasa a X-a
Clasele XI-XII
Noţiuni teoretice
Metode de sortare
Metoda backtracking


Se citeste un sir X de numere naturale pozitive, citirea sirului terminandu-se la introducerea valorii 0. (Exemplu: daca valorile introduse sunt 1, 2, 3, 0 atunci sirul citit va fi X = (1, 2, 3).)
Sa se scrie un program care construieste si afiseaza sirul Y formsat din perechi de forma (valoare, aparitii) valorile fiind in ordine crescatoare, numerele distincte din sirul X cu proprietatea ca au suma cifrelor numar prim,iar aparitii reprezinta numarul de aparitii a fiecarei valorii in sirul X.
Sirul Y se va construi direct ordonat dupa prima valoare din pereche, fara a se face ordonarea dupa constructie. Daca nici o valoare dintre cele citite nu are suma cifrelor numar prim se va afisa mesajul "Sirul Y este vid".
Se vor scrie functii pentru:
- citirea unui sir.
- verificarea daca un numar este prim.
- determinarea sumei cifrelor unui numar.
- inserarea in sirul Y a unei valori arfel incat Y sa ramana ordonat cum se cere.
- construirea sirului Y.
- tiparirea sirului de perechi cerut.
Exemple:
- Pentru sirul X = (142, 13, 89, 21, 91, 11, 8, 142, 21) se obtine Y = ((11, 1), (21, 2), (89, 1), (142, 2)).
- Pentru sirul X = (6, 15, 103) se va tipari mesajul "Sirul Y este vid".


#include <iostream>
using namespace std;

struct pereche { int nr, ap;};

void citire(int a[], int &n)//citeste pana cand se da 0
{
    n=0;
    int x;
    cin>>x;
    while(x>0)
    {
        a[++n]=x;
        cin>>x;
    }
}

void afisare( pereche Y[], int n)//afiseaza vectorul de perechi
{
    for(int i=1;i<=n;i++)
        cout<<"("<<Y[i].nr<<","<<Y[i].ap<<") ";
}

int prim(int n)//verifica daca n e prim
{
    if(n==0 || n==1) return 0;
    for(int d=2;d*d<=n;d++)
        if(n%d==0) return 0;
    return 1;
}

int sumacif(int n)//claculeaza suma cifrelor lui n
{
    int s=0;
    while(n>0)
    {
        s=s+n%10; n=n/10;
    }
    return s;
}

int pozcautbin(pereche Y[], int n, int x) //cauta binar pe x in Y (in prima valoare din pereche)
{                   //si returneaza pozitia sau 0
    int st=1, dr=n;
    while(st<=dr)
    {
        int m=(st+dr)/2;
        if(Y[m].nr==x) return m;
        else if(Y[m].nr<x) st=m+1;
             else dr=m-1;
    }
    return 0;
}

void inserare(pereche Y[], int &n, int x)
{
    int poz=pozcautbin(Y,n,x);
    if(poz!=0) Y[poz].ap++;//apare deja=>marim nr de aparitii
    else //altfel inseram perechea (x,1) in Y
    {
        n++;//marim n
        Y[n].nr=x; Y[n].ap=1;// punem pe ultima pozitie
        int i=n;
        while(i>1 && Y[i].nr<Y[i-1].nr) //interschimbam spre stanga pana la pozitia ei
        {
            pereche aux=Y[i]; Y[i]=Y[i-1]; Y[i-1]=aux;
            i--;
        }
    }
}

void construire(int X[], int n, pereche Y[], int &m)//construieste Y cu elemente din X
{
    for(int i=1;i<=n;i++)
        if(prim(sumacif(X[i])))//are suma cifrelor numar prim
            inserare(Y,m,X[i]); //=> adaugam pe X[i] in Y
}

int main()
{
    int X[100],n,m=0;
    pereche Y[100];
    citire(X,n);
    construire(X,n,Y,m);
    if(m==0) cout<<"Y este vid";
    else afisare(Y,m);
    return 0;
}


  Clasa a IX-a
1. Elementele de bază ale limbajului C++ (instructiunile limbajului) (46)
2. Subprograme predefinite (1)
3. Tablouri (145)
4. Fişiere text (2)
5. Algoritmi elementari (104)
6. Probleme diverse (12)
  Clasa a X-a
1. Subprograme definite de utilizator (87)
2. Şiruri de caractere (42)
3. Înregistrări (26)
4. Recursivitate (57)
5. Combinatorica (0)
6. Alocarea dinamică a memoriei (2)
7. Liste înlănţuite (25)
8. Algoritmul lui Lee (1)
  Clasa a XI-a

1. Metoda "Divide et impera" (12)
2. Metoda Backtracking (85)
3. Metoda Greedy (6)
4. Programare dinamică (18)
5. Grafuri neorientate (37)
6. Grafuri orientate (38)
7. Arbori (33)

  Clasa a XII-a
1. Elemente de baza C# (32)
2. POO in C# (13)
3. C# - Windows Form Application (24)
4. Admitere UBB (12)

Calculatoare si accesorii second hand
Copyright 2009-2017 Muresan Vasile Ciprian - mcip.ro